Istinja with Water (Purification in Islam)

الاستنجاء بالماء

Istinja with Water (Purification in Islam)

استنجاء پانی سے کرنا


1st Hadith about Istinja with Translation in English, Urdu & Arabic


Hadith No 146: Anas bin Malik (Radi Allahu anhu) says, “Holy Prophet used to go for a natural call , I and one boy with me used to go with a pot of water to facilitate him for purification.” (Narrated Al-bukhari , and at no 147, 148 and Anisay at no 45 Sheikh Albani said, “Correct”, and Ahmad bin Hanbal at no 12777 Taleek of Shoaib Alrnwoot is “Chanin of narrators is correct as per criteria of both Sheikhs (Bukhari and Muslim)

 أنس بن مالك يقول كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا خرج لحاجته أجيء أنا وغلام معنا إداوة من ماء يعني يستنجي به (رواہ البخاریؒ وبرقم 147، 148، والنسائیؒ برقم 45،قال الشيخ الألباني : صحيح واحمدبن حنبلؒ برقم 12777 تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين)۔

ترجمہ۔146انس بن مالک (رضی اللہ تعالیٰ عنہ) کہتے ہیں، کہ “نبی ﷺ جب رفع حاجت کے لئے تشریف لے جاتے تو میں اور ہمارے ساتھ ایک لڑکا پانی کا ایک برتن لے جاتے یعنی جس سے وہ (رسول اللہ ﷺ) استنجاء فرماتے۔”(روایت کی ہے البخاریؒ نے نمبر 147، 148 پر اور النسائیؒ نمبر 45 پر کہا الشيخ الألبانیؒ نے صحيح ہے اوراحمدبن حنبلؒ نے نمبر 12777 پر تعليق شعيب الأرنؤوط کی ہے کہ إسناداس کی صحیح ہے الشيخين کی شرط پر)۔


2nd Hadith about Istinja with Translation in English, Urdu & Arabic


Hadith No 210: Anas bin Malik (Radi Allahu anhu) narrates, “Holy Prophet used to go for a natural call , I used bring him water to facilitate him for purification.” (Narrated Al-bukhari , and Ahmad bin Hanbal at no 12121 Taleek of Shoaib Alrnwoot is “Chanin of narrators is correct as per criteria of both Sheikhs (Bukhari and Muslim)

عن أنس بن مالك قال كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا تبرز لحاجته أتيته بماء فيغسل به (رواہ البخاریؒ واحمد بن حنبلؒ برقم 12121 تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين )۔

ترجمہ۔210انس بن مالک (رضی اللہ تعالیٰ عنہ) سے روایت ہےکہ “نبی ﷺ جب باہررفع حاجت کے لئے تشریف لے جاتے تو میں پانی ان کےلئے لے کر آتا جس سے آپ استنجاء فرماتے” (روایت کی ہے البخاریؒ نے اوراحمد بن حنبلؒ نے نمبر 12121 پر تعليق شعيب الأرنؤوط کی ہے کہ إسناداس کہ صحيح ہے الشيخين (بخاریؒ اورمسلمؒ)کی شرط پر )۔

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *