To Whom You May Show Your Hidden Body Parts [Book of Clothing]

حفظ الفرج الاعلی الازواج

To Whom You May Show Your Hidden Body Parts [Book of Clothing]

ستر ظاہر کرنے کامحل صرف ازواج


Hadith about Book of Clothing (Kitab-Al-Libas) with Translation in English, Urdu & Arabic


Hadith No-3193: Abdullah bin Abi Mlikah narrates that, “I asked from Aysha Radi Allah o anha about Mutaa (wedding for a limited period).” She said, “Book of Allah is present between you and me.” He said “She recited these verses,{(they are also succeeded) and who gourd their private (sexual) parts,5 except their wives and those whom their right hands possess (slave women), surely, they are not blamable 6. So who exceed beyond these limits…7 (Al Mominoon)} that Allah has gifted them by wedding or in his possession, surely, he has transgressed”. .(Narrated Hakim at no 3193, 3484 and about both said, “This hadith is correct as per criteria of both Sheikhs“. and Taleek of Zahby in Talkhees is, “(Correct) as per criteria of Bukhari and Muslim“)

ثنا عبد الله بن أبي ملكية يقول : سألت عائشة رضي الله عنها عن متعة النساء فقالت : بيني و بينكم كتاب الله قال و قرأت هذه الآية { و الذين هم لفروجهم حافظون * إلا على أزواجهم أو ما ملكت أيمانهم فإنهم غير ملومين * فمن ابتغى وراء } ما زوجه الله أو ملكه فقد عدا (رواہ الحاکمؒ برقم 3193، 3484 وفی کلیہما قال هذا حديث صحيح على شرط الشيخين۔۔۔و تعليق الذهبي قي التلخيص : على شرط البخاري ومسلم ـ)۔

ترجمہ ۔ 3193بیان کیا ہےعبداللہ بن ابی ملیکۃ نے کہ وہ کہتے ہیں کہ پوچھامیں نے عائشہ رضی اللہ تعالیٰ عنہاسے عورتوں سے متعہ (نکاح موقت یعنی مدت مقرر کرکےنکاح کرنے) کے بارے میں تو کہاکہ میرے اورتمہارے درمیا ن اللہ کی کتاب (موجود) ہے اور تلاوت کی آیت کی {“اور(تحقیق وہ بھی کامیاب ہوگئے ) جولوگ وہی ہیں کہ اپنی شرم گاہوں کے لئیے حفاظت کرنےوالے ہیں5 ٭ سوائے اپنی بیویوں کے یا جن کے مالک ہو گئے ان کے داہنے ہاتھ ، پس بے شک وہ نہیں ہیں ملامت کئیے جانے والے (ان پر کوئی ملامت نہیں ہے ) 6 ٭پس جو بھی بڑھا اس(بیویوں اورباندیوں کی) حد سےآگے، ۔۔۔7٭ المؤمنون } جس سے نکاح کردیا اللہ تعالیٰ نے (اس کا) یا جس(باندی ) کا مالک ہوگیا پس بے شک وہ بڑھ گیا (حد سے )۔ (روایت کی ہے الحاکمؒ نے نمبر3193، 3484 پر اور دونوں کے بارے کہا(الحاکمؒ نے) یہ حدیث صحیح ہے شرط شیخین (بخاریؒ ومسلمؒ) پر ۔۔۔اور تعلیق الذهبيؒ کی التلخيص میں ہے کہ شرط البخاریؒ ومسلمؒ پر (صحیح ) ہے۔

 

Related Topics:

Can an Adult Woman Perform Prayer without Covering

Navel is Not a Part of Satar

Sitting on Knee-Up After Wearing Lungi Cloth

Thigh of Man is The Part of Body to Be Covered

Area of Body Necessary To Be Covered

Lying of Two Women in One Blanket

Urinating Behind Covering

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *